blue-flower.jpg

Educator do nauki ćwiczeń mięśni dna miednicy - mięśni Kegla

Educator ® pomaga nauczyć Pacjentki jak napinać mięśnie dna miednicy - mięśnie Kegla, aby ćwiczenia dawały najlepsze rezultaty. Tak aby dokonywać skurczu mięśnie dna miednicy bez wykonywania skurczu mięśni brzucha. Jak samemu rozpoznawać mięśnie Kegla i poprawić świadomość własnego ciała.

Może być używany samodzielnie przez Pacjentkę lub pod kontrolą lekarza.
Szybko i łatwo, w komfortowych domowych warunkach, ćwiczysz i wzmacniasz mięśnie dna miednicy.

Educator ® poprawia kontrolę nad pęcherzem w ciągu kilku tygodni przez nauczanie za pomocą ćwiczeń mięśni dna miednicy w celu zapewnienia prawidłowego skurcze mięśni.
Pedagog może być stosowany przy nietrzymaniu moczu spowodowanych różnymi przyczynami, w tym spowodowane przez ciążę i narodziny dziecka, menopauzę i kwestię nadwagi.
Korzyści z korzystania z Educator ® to uzyskanie cennych informacji na temat wydajności mięśni dna miednicy i monitorowania stanu mięśni. Uczymy się, które partie mięśni poruszać, aby wzmocnić mięsnie dna miednicy – mięśnie Kegla. Ćwiczenie mięśni dna miednicy jest wskazane już przed porodem nie tylko by je wzmocnić, ale również i po to, aby lepiej nad nimi panować w czasie porodu i relaksować je, kiedy trzeba. Jeżeli kobieta chce w przyszłości uniknąć problemów z nietrzymaniem moczu to powinna rozpocząć ćwiczenia po porodzie. Wysiłek w czasie porodu a nawet sam okres ciąży, działa uszkadzająco na delikatne nerwy ruchowe dna miednicy i powoduje częściowe odnerwienie mięśni u przeszło 80% kobiet będących w ciąży.
Samodzielne, poprawne wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy nie jest łatwe a wykonywanie ich niepoprawnie, prowadzi do wzrostu ciśnienia w jamie brzusznej i jeszcze większego osłabienia mięśni dna miednicy.

Ćwiczenia powodują nie tylko wzmocnienie mięśni ale również poprawę ukrwienia i związane z tym pozytywne efekty (jakość śluzówki, nawilżenia, poprawa czucia w pochwie).

Doświadczony specjalista (lekarz, położna, rehabilitant) może nauczyć poprawnego wykonywania tych ćwiczeń. Najlepsze efekty daje wykorzystanie do takiej nauki sprzętu obrazującego aktywność mięśni jak np: sprzęt do badań urodynamicznych, elektromiograf, perineometr. Najprostszą metodą nauczania jest włożenie palca do pochwy przez terapeutę i kontrolowanie przy tym napięcia mięśni pośladków, brzucha i ud. Zanim jednak Pacjentka opanuje bezbłędnie zasady napinania mięśni dna miednicy, trwa to dość długo. Trzeba powtarzać ćwiczenia i sprawdzać ich poprawność.

W pudełku z Educator ® Pacjentka znajdzie książeczkę w języku polskim ze szczegółowym opisem stosowania, sposobem prowadzenia ćwiczeń oraz wszystkie inne potrzebne informacje.

Poniżej prezentujemy fragment tej instrukcji.

Educator - Jak zacząć ćwiczenia

  • Przed każdym użyciem należy Educator umyć w ciepłej wodzie z mydłem, wypłukać i wysuszyć Educator do nauki ćwiczeń mięśni dna miednicy - mięśni Kegla
  • Dołącz wskaźnik do sondy Educator
  • Usiądź wygodnie na krawędzi krzesła lub toalety. Najlepiej połóż się na łóżku z głową i górną częścią ciała wspieraną, z podniesionymi kolanami i rozłożonymi nogami.
  • Włóż Educator delikatnie do pochwy, podobnie jak wkładasz tampon
  • Możesz użyć żelowego lubrykanta (żel intymny) takiego jak Durex lub KY.
  • Wskaźnik powinien być wyraźnie widoczny przed sobą
  • Napnij i na chwilę przytrzymaj napięte mięśnie dna miednicy. Najprostszym sposobem na to jest napinanie/ciągnięcia w najniższym miejscu mięśni brzucha, tuż nad miednicą, a następnie zacisnąć mięśnie wokół odbytu. Mięśnie dna miednicy powinny się naprężyć.
  • Jeśli napinasz/podciągasz mięśnie dna miednicy w odpowiedni sposób, można zauważyć, że końcówka wskaźnika przesunie się w dół, w kierunku podłogi. Można również zauważyć, że różdżka wskaźnika może również przenieść się nieznacznie do jednej lub drugiej strony. Jest to zupełnie normalne, to tylko pokazuje, że z jednej strony mięśni może być silniejsza niż druga.
  • Jeśli napinasz/podciągasz mięśnie, jak gdybyś opróżniała jelita, końcówka wskaźnika przesunie się do góry w kierunku brzucha
  • Gdy jesteśmy pewni, że napinamy właściwe partie mięśni, wtedy rozpoczynamy właściwe ćwiczenia mięśni dna miednicy. Utrzymujemy skurcz przez 2-3 sekundy a potem powoli puszczamy. Potem stopniowo wykonujemy skurcze coraz silniejsze i mocniejsze.

Educator do nauki ćwiczeń mięśni dna miednicy - mięśni Kegla Educator do nauki ćwiczeń mięśni dna miednicy - mięśni Kegla

Educator® po zaaplikowaniu do pochwy, pokazuje kobiecie czy ćwiczy poprawnie czy nie. Prawidłowe napięcie mięśni dna miednicy spowoduje wychylenie wskaźnika Educatora w dół. Napięcie mięśni brzucha lub pośladków – wychylenie w górę lub brak ruchu. W ten sposób szybko i łatwo, w komfortowych warunkach domowych, można ćwiczyć i wzmacniać mięśnie dna miednicy. Wyrażnie widzimy efekty naszych ćwiczeń i dokonane postępy. To najlepsza motywcja.
Systematyczne i prawidłowe wykonywanie zaleconych ćwiczeń sprawia, że w większości przypadków nietrzymanie moczu ustępuje, a prawie zawsze dochodzi do złagodzenia jego objawów.